Studio mobilne na studniówce.

czwartek, 19 marca 2012 14:40
autor: Artur Ragan przy współpracy z fotografem Bogusławem Makarem
zajawka_studniwki

Co zrobić, aby zdjęcia studniówkowe były naprawdę udane? Ten pierwszy prawdziwy dorosły bal to okazja dla młodych ludzi, żeby towarzysko zabłyszczeć. Piękne kreacje, makijaże, szykowne garnitury i fryzury.

Ale jak wiadomo młodzi w tańcu się nie oszczędzają, w związku z czym po odtańczeniu poloneza i po pierwszych kilkudziesięciu minutach spędzonych na parkiecie roześmiane twarze zaczynają błyszczeć nie tylko towarzysko.

Warto zrobić zdjęcia wcześniej – zanim licealiści ruszą w tany. Wymaga to jednak bardzo sprawnej organizacji i umówienia się z organizatorem. W przypadku dużej ilości osób niezbędna będzie pomoc asystenta – pozwoli to fotografowi na skupienie się na procesie wykonywania zdjęć.Jakie zdjęcia zrobić na początku? Oczywiście pary lub pojedyncze portrety pozowane. Aby zdjęcia były ciekawe, warto zaopatrzyć się w przenośne studio fotograficzne, czyli lampy ze statywami i parasolkami oraz tło. Mogą to być lampy studyjne, ale aby móc wykorzystać błysk nie tylko do zdjęć pozowanych, warto zaopatrzyć się w przenośne lampy błyskowe – takie, które zazwyczaj montujemy na aparacie, zasilane bateryjnie, z wyzwalaczami bezprzewodowymi. Przykręcamy je do statywów i jazda! Da nam to wielką swobodę i mobilność, a co za tym idzie – naprawdę efektowne zdjęcia wyróżniające naszą ofertę. Pamiętajmy też o działaniu psychologicznym takiego ministudia – klienci z pewnością będą pod wrażeniem naszego profesjonalnego podejścia. O zaletach „mobilnego błyskania” można się przekonać, czytając liczne artykuły internetowe (wystarczy wyszukać hasła strobist). Ile lamp? W większości przypadków w zupełności wystarczą trzy, jedna do oświetlenia głównego, druga do oświetlenia wypełniającego oraz trzecia wykorzystywana do oświetlenia tła lub jako światło oświetlające włosy. Świetnie zdadzą egzamin dwie lampy plus blenda. Znakomite efekty można uzyskać, wykorzystując zamiast tła po prostu białą, nieco oddaloną ścianę, na którą skierujemy lampę z nałożonym filtrem (na przykład niebieskim). Jeśli chwilowo nie dysponujemy oświetleniem i tłem, spróbujmy umówić się z uczniami przed studniówką – zyskamy wtedy więcej czasu na robienie zdjęć i będziemy mogli wybrać dogodne miejsce.

Po wykonaniu zdjęć par lub pojedynczych portretów oddajemy kartę pamięci naszemu asystentowi, a sami ruszamy do fotografowania poloneza oraz innych zabaw. Po co naszemu asystentowi karta pamięci – zapytacie. Odpowiedź brzmi: na rynku usług fotograficznych dostępne są ekspresowe usługi fotolabów czynnych 24 godziny na dobę. Pliki są odbierane przez kurierów lub wysyłane na serwer. Po kilku godzinach, jeszcze przed zakończeniem studniówki, uczestnicy otrzymują wysokiej jakości pamiątkowe zdjęcia par, oczywiście wraz z wizytówką fotografa, od którego mogą później kupić resztę fotografii. Oczywiście wcześniej wykonujemy jeszcze mnóstwo innych zdjęć – między innymi zbiorowe, które będą drukowane później. Te mniej oficjalne zdjęcia z zabaw możemy sprzedać za pomocą wygodnego systemu sprzedaży przeznaczonego dla profesjonalnych fotografów – wysoko ceniony system oferuje vertis.pl. Dzięki temu zdecydowanie zwiększymy szansę sprzedaży niemal wszystkich wykonanych w czasie studniówki zdjęć.

Dla łatwiejszego kontaktu ze studniówkowiczami warto zaangażować do współpracy po jednym rodzicu z każdej klasy. W zamian za kilka darmowych odbitek pomogą w sprzedaniu kolejnych, nawet wtedy, gdy nasza wizytówka zostanie zgubiona w ferworze maturalnych przygotowań. Współpracujący z nami rodzice zadbają również o rozpowszechnienie informacji o zdjęciach wśród innych rodziców. Dzięki temu nawet po dłuższym czasie będziemy mogli otrzymać zamówienie na kolejne odbitki.

W celu zwiększenia konkurencyjności naszej oferty dobrze jest poszerzyć ofertę o usługę filmowania. Często uczniom i ich rodzicom bardziej zależy na filmie niż na zdjęciach. Takie łączone oferty to łakomy kąsek dla klienta, tym bardziej że dobrze skalkulowana cena filmu pozwoli nam na zaproponowanie fotoreportażu z zabawy w ramach gratisowego dodatku. Dobrze zrobiony film i udane zdjęcia to świetna pamiątka dla zestresowanych maturzystów.